سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

افزایش قیمت طلا و ارز در اثر کاهش نظارت بانک مرکزی

عضو شورای پول و اعتبار با برشمردن دلایلی که باعث دلایل در قیمت طلا و ارز شده است، گفت: اگر نظارت ما بر سیستم بانکی کم شود و مجددا تقاضا برای خرید ارز و طلا بالا برود مجددا شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

«محمدرضا تابش» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تعادل ایجاد شده در بازار طلا و ارز گفت: اینکه این روزها شاهد کاهش و یا تعادل در بازار طلا و ارز هستیم به چند دلیل است، آمریکا در اعمال تحریم های سفت و سختی که مدنظرش بود موفق نبود و هفت الی هشت کشوری را که مدنظرش بود همچنان با ایران مبادلات تجاری شان را ادامه می دهند و از تحریم های نفتی ایران معافیت پیدا کرده اند و حداقل 4 بانک سوییفت را انجام می دهند.

عضو شورای پول و اعتبار اظهار داشت: ردیابی پول های کثیف و پولشویی هایی که باعث سوءاستفاده از کارت های بانکی انجام می شد و با آن مبادلات پولی و مالی اتفاق می افتاد، ارز خریداری می شد و نگه داشته می شد نیز از دیگر عواملی بود که باعث شد بازار ارز و طلا به تعادلی برسد.

تابش تصریح کرد: کاهش قیمت نفت نیز از دیگر عواملی بود که در این زمینه موثر بود. اگر ما تحریم صفر می شدیم عایداتمان به صورت دلار یا ارزهای خارجی کم شد و عرضه و تقاضا نیز بهم می خورد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.          دکترشاپورزارعی        دکتر شاپور زارعی 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: علت دیگر اختیاراتی بود که ستاد هماهنگی سران سه قوه به بانک مرکزی دادند که اصلاحاتی را در سیستم بانکی داشته باشند.

تابش تاکید کرد: اگر ما صادراتمان کم شود، منابع ارزی مان کاهش بیابد و مجددا تقاضا برای ارز بالا برود و نظارتمان بر سیستم بانکی کم شود مجددا شاهد بالارفتن قیمت ارز و طلا خواهیم بود و باید در این زمینه به شدت مراقبت کنیم که هم صادرات نفتی مان را ادامه دهیم و هم تعامل مالی با سایر کشورها را داشته باشیم البته باید با جدیت جلوی پولشویی و انتقال پول های مشکوک را نیز بگیریم./

منبع : http://shabestan.ir/detail/News/741038

دکترشاپورزارعی

دکتر شاپور زارعی