سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بودجه سال 98 شامل چه مواردی خواهد بود ؟

لایحه بودجه سال 98 احتمالا تا سه شنبه آینده تقدیم مجلس خواهد شد این در حالی است که دولت تمام تلاش خود را به کار بست تا بودجه را در روز مقرر یعنی 15 آذر ماه تکمیل و تقدیم مجلس کند ولی بعد از اجلاس سران رئیس جمهور اعلام کرد که مدت زمان بیشتری لازم دارند تا لایحه بودجه بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری اصلاح گردد .

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوراز برخی نهاد های بودجه گیر انتقاد کرد و تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور داشت ، وی در این راستا گفت دولت در حال بازنگری بودجه 98 و اصلاح ساختاری و حذف بودجه نهادهایی است که بی دلیل به دولت متصل شده اند ، هم چنین رئیس جمهوردر ارتباط با یک فهرست بلند بالا از 17 دستگاه مختلف که فقط پول می گرفتند و هیچ گزارشی ارائه نمی دادند اعتراض کرد ، بعد از اعتراض ایشان این لیست بلند بالا زیر مجموعه نهادهای دیگر شد که در واقع تغییر چندانی در وضعیت ایجاد نکرد .

فروش نفت و مالیات منابع اصلی درآمد بودجه هستند ، افزایش نرخ مالیات موجب رکود اقتصادی شدیدی خواهد شد بنابراین با توجه به این موضوع می توان با به حداقل رساندن معافیت های مالیاتی می توان تاحدی این بخش را مدیریت کرد .

در مورد نفت نیز با تحریم های آمریکا ، اقتصاد ایران تحریم شد و صادرات نفت کاهش پیدا کرد ، قیمت نفت در بازارهای جهانی از حدود 78 دلار به 52 دلار کاهش یافته است .

در بوجه 98 به موارد زیر پرداخته شده است :

·        قیمت دلار بین 5800 تا 6000 هزار تومان پیش بینی شده است

·        سهم صندوق توسعه ملی افزایش پیدا نخواهد کرد

·        حکمی برای افزایش قیمت سوخت به چشم نمی خورد

·        حقوق کارمندان 20 درصد افزایش خواهد یافت

·        بودجه ریزی باید براساس عملکرد صورت گیرد

#پروفسوردکترشاپورزارعی#پروفسور دکتر شاپور زارعی # ترامپ # سهمیه بندی بنزین # سهام عدالت # قیمت دلار