سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

خودروسازان ایرانی چه ایده ای برای این روزها دارند؟

مهمترین اقدام در راستای ایجاد رونق اقتصادی و گشایش های اقتصادی حمایت از کالا و تولید ملی است

راه رسیدن به توسعه اقتصادی از مسیر تقویت تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان می گذرد و تحقق چنین فرایندی ضمن به حرکت درآوردن چرخ تولید و اشتغال موجب رونق اقتصادی خواهد شد .

از مهمترین عوامل در جهت حمایت از تولید داخلی شناخت دقیق ابزارها و راه کارهای موجود آن است که باید در همه عرصه های اقتصادی به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد . برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید شیوه صحیح حمایت از کالای داخلی را دانست و باید به رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی پرداخت .

واحدهای تولیدی این روزها دارای مشکلات متعددی هستند از جمله تامین نقدینگی ، تسهیلات بانکی ، مسائل مالیاتی وتامین اجتماعی ، بروکراسی اداری و ... که میتوان با برداشتن این موانع و کاهش هزینه آنها اولین گام را در حمایت از تولید ملی برداشت .

یکی از عوامل اصلی در کاهش رشد اقتصادی آمریکا ، کاهش شاخص خرید مصرف کننده و صادرات در این کشور بوده است ، در بررسی های اقتصادی آمریکا چنین آمده است که افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی توانسته است از کاهش بیشتر رشد اقتصادی ناشی از کاهش صادرات و کاهش خرید مصرف کننده جلوگیری کند .

فقر در اقتصاد کشور یکی از بزرگترین مشکلات است ، به گونه ای که افراد کار می کنند ولی از لحاظ رفاهی فقیر هستند ، این وضعیت در آمار بیکاری ظاهر نمی شود و در آمار رفاهی نمایان می گردد .

نمی توان از تولید کننده انتظار داشت که همه هزینه ها را پرداخت کند و جنس خود را بر طبق قیمت دولت ارائه نماید ، این سیاست حمایت از تولید کننده نیست ، تولید کننده در اقتصاد ایران به اشکال مختلف ضرر میکند و نمی توان انتظار ایجاد اشتغال میلیونی داشت .

#پروفسوردکترشاپورزارعی#پروفسور دکتر شاپور زارعی # ترامپ # سهمیه بندی بنزین # قیمت دلار # سهام عدالت