سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ردکردن یا پذیرفتن FATF

به نقل از فرارو ؛ موضوع برنامه زنده گفتگوی خبری شبکه 2 ، رد یا پذیرفتن FATF بود و از آقای کواکبیان و حاجی دلیگانی دعوت به عمل آمده بود تا راجع به این موضوع نظرات خود را بیان کنند .

کواکبیان اظهارداشت ، با پیوستن به FATF تضمینی برای حل مشکلات بانکی وجود نخواهد داشت ولی بهانه از طرف مقابل گرفته میشود ، باید در نظر داشت نپیوستن به این گروه باعث می شود هیچ کشوری با ایران معاملات بانکی نداشته باشد وبه منزله خود تحریمی است .

وی افزود مسئولین تمامی بانک ها معتقدند که با پیوستن به FATF مشکلات حل خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با برجام و تحریم ها ندارد . این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد ، با شروطی که در مجلس تصویب کرده ایم نباید از FATF هراس داشته باشیم و اگر شروط ما را نپذیرفتند به هیچ وجه به FATF نخواهیم پیوست .       دکترشاپورزارعی     دکتر شاپور زارعی 

در مقابل حاجی دلیگانی اظهار داشت که با این سخن که با پیوستن به FATF مشکلاتمان حل می شود ، مخالفم زیرا منشا مشکلات بانکی به تحریم ای ثانویه و تحریم دلار از سوی آمریکا برمیگردد و هیچ تضمینی وجود ندارد که تصویب لوایح چهارگانه و پیوستن به این گروه مشکلاتمان را حل کند ، باید در نظر داشت هزار و 140 نفر از ایران در لیست فهرست تحریمی های وزارت خانه خزانه داری آمریکا هستند .

چهار مخالف جدی پیوستن ایران به FATF اسرائیل ، شورای همکاری خلیج فارس ، آمریکا و آرژانتین هستند .

یاسرجبرائیلی در گفتگوی تلفنی چنین گفت : این حرف که با نپیوستن با FATF ، مبادلات تجاری مان با دنیا قطع می شود  درست نیست ، تجربه کره شمالی و پاکستان در مقابل ماست که با وجود پیوستن به این گروه مشکلاتشان حل نشده است . وی افزود ، دراین شرایط که عدم تضمین و قطعیت درباره آینده وجود دارد ، باید دقت بیشتری صورت گیرد و باید دانست FATF صرفا برای ایران طراحی نشده است و برای تمامی کشورهای دنیا مطرح است .

#پروفسوردکترشاپورزارعی # پروفسور دکتر شاپور زارعی # قیمت دلار # رکود مسکن # همراه اول  # گرانی بنزین # سهام عدالت