سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چه ابهاماتی در وضعیت فعلی بازار مسکن وجود دارد ؟

به نقل از ایسنا ؛ به کفته یک کارشناس اقتصادی ، در شرایط فعلی طرح مالیاتی بر بخش مسکن نتیجه بخش نخواهد بود ، زیرا وضعیت فعلی بازار مسکن هم برای سازنده و هم برای خریدار ابهامات زیادی وجود دارد .

اضافه شدن پارامترهای جدید بر بخش تولید مصرف مسکن می تواند رکود عجیبی را که بر بازار حاکم است را ادامه دار کند . هم چنین بانک ها اطلاعات دقیق و شفافی برای بهره بردن از مزایای چنین مقرراتی ندارند و ما با یک تورم غیرقابل پیش بینی مواجه هستیم که موجب برهم خوردن عایدی سرمایه گذاران مسکن میشود .

بنابراین به دلیل وضعیت فعلی بازار و هم چنین ابهاماتی که وجود دارد ، طرح مالیات بر عایدی سرمایه در شرایط فعلی مناسب نیست. وی معتقد است قبل از اضافه کردن قانون جدید به صنعت ساختمان باید فضای کسب و کار را برای بخش ساختمان فراهم کنیم تا کمبودی در سال آینده نداشته باشیم.          دکترشاپورزارعی      دکتر شاپور زارعی 

باید در نظر داشت که 2.6 میلیون واحد خالی ، همگی قابل عرضه  به بازار نیست ، تعدادی از آنها خانه های موروثی و تعدادی نیز خانه های افرادی است که خارج از ایران زندگی می کنند .

البته موضوع فراتر از صنعت ساختمان باید مورد بررسی قرار گیرد ، زیرا پارامترهای زیادی خارج از صنعت ساختمان تاثیرگذارهستند ،باید گزینه های دیگری را برای سرمایه گذاران فراهم کرد تا مسکن از حالت کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شود .

طرح مالیات بر خانه های خالی ابتدا در کمیسیون اقتصادی و عمرانی شود و کمیسیون اقتصادی نیز با جامع تر کردن طرح مالیات بر عاید سرمایه املاک در نظرگرفت . کمیسیون بعد از جمع بندی گزارش خود را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

#پروفسوردکترشاپورزارعی#پروفسور دکتر شاپور زارعی # قیمت دلار # سهام عدالت # ترامپ # همراه اول