سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مصوبه جدید وزارت راه شهر و سازی در مورد مسکن چیست؟

به گزارش خبرگزاری مهر؛ امروزه نیاز جمهوری اسلامی،نیاز کارآمد سازی است که بتواند در مسیر پیشبرد و اثر گذاری در اموری که امروز به عنوان معضل بزرگ در جامعه قرار دارد قدم بردارد .

وزارت خانه راه و شهرسازی یکی از وزارت خانه هایی است که عملکرد آن،تاثیر بسزایی بر زندگی مردم،سکونت،شهرسازی،مباحث حمل و نقل و مسائل مربوط به آن دارد .به همین خاطر باید به دنبال راه هایی است که بتواند میزان وابستگی به بودجه دولت را کاهش دهد و در عین حال بتواند سرفصل هایی از نقدینگی به وجود بیاورد.

در همین راستا وزارت راه و شهرسازی دو سرفصل پیشنهادی دارد که یکی از آنها افزایش سرمایه بانک مسکن برای تحرک بخشیدن به رونق ساخت و دیگری صندوق توسعه حمل و نقل برای تحرک بخشیدن به حوزه حمل و نقل می باشد .

رکود مسکن در سال های گذشته و افزایش ناگهانی قیمت مسکن و اجاره بها فشار زیادی را به مردم تحمیل کرده است،به همین علت باید تمام تلاش خود را در کاهش شکاف ایجاد شده به کار ببرند و دو مسیر انتخاب شده را برای حل مشکلات مردم تصویب کنند .

ساختمان و مسکن در ایجاد رونق اقتصادی نقش بسزایی دارند.رونق در بخش ساختمان می تواند به عنوان محرک اقتصادی عمل کند و با رفع نیاز مسکن مردم هم در ایجاد اشتغال و هم در تولید گام موثری بردارد

 

تکمیل مسکن مهر از اولیت های جدی در وزارت راه و شهرسازی است، زیرا مردم پول داده اند و سال ها از پروژه مسکن مهر گذشته است و تعهداتی که در این باره داده شده است با ایجاد توان مالی هرچه زودتر جامه عمل پوشانده شود .

#دکترمنوچهر فرهنگ # آدام اسمیت # دکتر اکبر کمیجانی #  دکتر شاپور زارعی # پروفسور محمد هاشم پسران # پروفسور محسن بهمنی  # دکتر جواد صالحی # دکتر اسفندیار معصومی # مسعود کارشناس # هوشنگ امیر احمدی #سهراب بهداد # احمد سیف # هادی صالحی #  پروفسور دکتر حسین عبده تبریزی