سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پایتخت نشینان دغدغه های خود را در نظر سنجی ها اعلام کردند

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد کد خبر 3492217 ؛ براساس نظر سنجی های صورت گرفته تورم و گرانی کالا مهمترین دغدغه تهرانی است ، 67% پاتخت نشینان مشکلاتی نظیر تورم ، درآمد پایین ، هزینه مسکن و شوک های ارزی را دغدغه اصلی خود  معرفی کرده اند .

در نظر سنجی صورت گرفته توسط سازمان آمار،در بخش نخست مهمترین نگرانی روز پاتخت نشینان رتبه اول متعلق به مشکلات اقتصادی و مشکلات مربوط به شهر و زندگی شهری و در رتبه دوم چالش های مربوط به حوزه سیاسی ، فرهنگی بوده است . مردم شرکت کننده مهمترین نگرانی را موضوع تورم و گرانی معرفی کرده اند و سایر پارامتر های اقتصادی شامل وضعیت بد اقتصادی ، بیکاری و اشتغال کم ، نوسانات ارزی و قیمت ، مشکلات مالی و بی پولی و کم درآمدی ، معیشت ، مسکن ، اجاره بها ، کاهش ارزش پول ملی و کمبود کالا بوده است .

از میان مشکلاتی که مردم در نظر سنجی به آنها اشاره کرده اند آلودگی هوا و ترافیک دارای بالاترین رتبه از چالش های شهری است.

اکثر مردم بر این باورند که مشکلاتشان افزایش خواهدیافت و امیدی به بهبود وضعیت ندارند . یکی از جامعه شناسان شهری در بررسی نتایج به دست آمده از این نظر سنجی ها عنوان کرد ، دو فاکتور اصلی شامل شرایط عمومی جامعه و تغییرات پی در پی در شهرداری تهران بر نتایج این نظر سنجی اثر گذار بوده و شرایط عمومی جامعه به دلیل نوسانات اقتصادی منجر به ایجاد بدبینی نسبت به تمامی مسائل مربوط به آینده شده است .

کوچک شدن سفره مردم در این شرایط اقتصادی و کاهش سرمایه اجتماعی می تواند منجر به شکل گیری تصویر منفی از آینده در ذهن مردم شده باشد . مدیریت شهری دو رکن اصلی شامل شهر و شهرداری دارد ولی حقیقت این است که مدیریت شهری از سه رکن اصلی شهردار ، شهرداری و شورای شهر تشکیل شده است .

شهردار از این جهت اهمیت دارد که میزان شناخت شهروندان از وی منجر به شکل گیری تصویر کلی از مدیریت شهری در ذهن آنها خواهد شد.

#دکترمنوچهر فرهنگ # آدام اسمیت # دکتر اکبر کمیجانی #  دکتر شاپور زارعی # پروفسور محمد هاشم پسران # پروفسور محسن بهمنی # دکتر جواد صالحی # دکتر اسفندیار معصومی # مسعود کارشناس # هوشنگ امیر احمدی #سهراب بهداد # احمد سیف # هادی صالحی #  پروفسور دکتر حسین عبده تبریزی