سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بازار داغ خرید و فروش خودرو دچار رکود شده است .

اکو فارس در خبر شماره 262074 خود چنین نقل می کند؛ در هفته گذشته قیمت خودرو به طور سرسام آوری بالا رفت و این افزایش قیمت نتوانست بازار را از رکود خارج کند.

دو خودروساز بزرگ ایرانی تصمیم گرفتند تا با طرح پیش فروش در حل این بحران گامی بردارند. مردم از این طرح به شدت استقبال کردند به طوریکه در عرض 2 ساعت همگی خودروها خریداری شدند. شرکت سایپا تصمیم دارد تا روزانه 400 خودرو را در طرح پیش فروش با قیمت های جدید به فروش برساندو در این راستا ایران خودرو نیز طرح پیش فروش خود را در برنامه کاری خود دارد.

داغی بازار خودرو و استقبال مردم نتیجه رضایت و خشنودی مردم نبوده است بلکه به این خاطر است که مردم تمام تلاش خود را برای حفظ سرمایه خود دارند و امید دارند تا خودروهای پیش فروش خود را با قیمت بالاتر در بازار بفروشند.

نمایشگاه داران در تهران می گویند؛حتی در بدترین شرایط اوضاع بازار این چنین راکد نبوده است. مثلا پراید دیگر پراید سابق نیست بلکه واحدی است برای سنجش میزان سرمایه است.

حتی هرکد ملی یک خودرو نیز نتوانست آرامش را به بازار بازگرداند، در دهه 70 و 80 بازار خودرو بار دیگر به عنوان یک منبع پولی شناخته شده بود. در آن زمان طرح پیش فروش خودرو در قالب طرح های جمع آوری نقدیندگی مطرح میشد.

 

فرمول قیمت گذاری خودرو تغییرکرده است و درطرح پیش فروش قیمت خودرو ابتدا مشخص شده و 5% آن در پیش فروش گرفته می شود و بعد از ثبت نام در زمان تحویل باید قیمت معادل روز خودرو را پرداخت کنند. رشد قیمت تحت تاثیر رشد بهای ارز و کاهش ارزش پول ملی و عدم تحویل خودروهای ثبت نامی و عرضه خودرو به بازار بخاطر نبود قطعه اتفاق افتاد .

 # جان کنت گالبریت # دکتر _منوچهر _فرهنگ # بیل گیتس # آدام اسمیت# دکتر_ شاپور_ زارعی # پروفسور محمد هاشم پسران # دکتر جواد صالحی # احمد سیف # پروفسور_ دکتر حسین _عبده تبریزی # مسعود _کارشناس # محسن بهمنی #کامران_ موید #فریدمن # مگ ویتمن