سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حتی اگر قیمت دلار افزایش نداشته باشد ، قیمت مسکن صعودی خواهد بود

خبر شماره 76917 در افق تازه نقل می کند؛ مطالعاتی که صورت گرفته چنین می گوید که قیمت دلار 8500 تا 9 هزار تومان باید باشد و همه دولت ها موافق نیستند که قیمت دلار چندان بالا برود، زیرا بالا رفتن قیمت دلار در دراز مدت به نفع ایران خواهد بود.

بازار ارز و طلا، دو بازاری هستند که به صورت موازی یکدیگر رشد یا کاهش دارند و در اقتصاد کلان سرمایه ها را به صورت کوتاه مدت به سمت خود می کشند ولی بعد از مدتی افراد برای سرمایه گذاری به بخش مسکن                 می روند.

اگر قیمت دلار روی 8000 هزار تومان بماند، بخش مسکن هنوز ظرفیت برای افزایش قیمت خواهد داشت و این رشد در 6 ماهه نخست سال آینده خود را نشان خواهد داد. در واقع مسکن با توجه به جهش ارز و طلا، جهش چندانی نداشته است، پس تا تخلیه حباب ارز و طلا سرمایه ها وارد مسکن می شود و بازار مسکن رونق خواهد گرفت.

اکنون دیگر بازار ارز و طلا به حالت اشباع رسیده است هنگامیکه در اثر جنگ اقتصادی دلار به 19 هزار تومان رسید، ما می توانستیم منفعت بیشتری از طریق درآمدهای صادراتی جذب کنیم بنابراین ، هم ایران و هم کشورهای دیگر تلاش خود را برای پایین نگه داشتن قیمت دلار به کار بسته اند زیرا با وجود مشکلات زیادی که به وجود می آورد ولی در طول یک سال منافع زیادی هم خواهد داشت.

 

قیمت مسکن روند صعودی دارد ولی در مقابل میزان معاملات کاهش یافته است. طبق گزارش بانک مرکزی قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران حدود 8 میلیون و 100 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته 1/74% افزایش یافته است .

# جان کنت گالبریت # دکتر _منوچهر _فرهنگ # بیل گیتس # آدام اسمیت# دکتر_ شاپور_ زارعی # پروفسور محمد هاشم پسران # دکتر جواد صالحی # احمد سیف # پروفسور_ دکتر حسین _عبده تبریزی # مسعود _کارشناس # محسن بهمنی #کامران_ موید #فریدمن # مگ ویتمن