سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد ایران

صفحه خانگی پارسی یار درباره

با همبستگی اقتصادی می توان از مشکلات اقتصادی عبور کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ایران در حال حاضر بی سابقه ترین تحریم های تاریخ را تجربه می کند و موجب شده است تنش میان سیاستگذاران سیاسی و اقتصادی بالا گرفته است و شیب اختلافات میان گروه های مختلف روند صعودی دارد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی،جهش نرخ ارز،سخت شدن مراودات مالی، دشواری های تولید،نگرانی از افزایش نقدینگی و کاهش فروش نفت از جمله موضوعاتی است که در کنار مشکلات ساختاری و تاریخی اقتصاد ایران وضعیت سختی را برای مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر ایجاد کرده است.

در چنین شرایطی سیاستگذار باید بتواند با توجه به شرایط موجود مانع از تصمیم گیری های تند شود و باید رویه ای محافظه کارانه برای حفظ شرایط موجود اتخاذ نماید. در همه جای دنیا رویکرد اصلی سیاست، باز کردن راه و برداشتن موانع برای حرکت رو به جلو اقتصاد است ولی در ایران سیاست گذاری انجام شده یا کلا رد می شود یا هنگامیکه به مرحله اجرا در میاید، نوع و نحوه آن تغییر کرده است.

اقتصاد اگر در مسیر هموار از رفتارهای سیاسی قرار بگیرد، فراز و نشیب های خود را خواهد داشت چه برسد به اینکه با مخالفت هم همراه باشد. راه حل های سیاسی نیازمند بررسی های کارشناسی در ابعاد مشکلات است تا بتوان از سختی ها عبور کرد. در واقع مشکلات مردم باید به مساله اصلی دولت و رهبری تبدیل شود و سیاستگذاران بدون در نظر گرفتن حزب و گروه تمامی توان خود را برای حل مشکلات به کار بگیرند.

مساله اینجاست که افراد و احزاب اقتصادی نیز با یکدیگر اجماع درستی ندارند، آنان باید بتوانند با در نظرگرفتن شرایط مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشند و با تعامل با یکدیگر در مساله های پیش آمده یکدیگر را یاری کنند .

#دکتر_منوچهر_ فرهنگ #آدام_اسمیت # دکتر اکبر کمیجانی #دکتر _شاپور _زارعی #دکتر شاپور زارعی#پروفسور محمد هاشم پسران #پروفسور_ محسن_ بهمنی #دکتر جواد صالحی #دکتر اسفندیار معصومی #مسعود _کارشناس # هوشنگ امیر احمدی #سهراب بهداد #احمد سیف #هادی صالحی #پروفسور _دکتر _حسین _عبده تبریزی